wijnetiket

VOOR: Wijnbouwer Cecile Beusker WAT: naamontwikkeling, logo en 2 wijnetiketten, rode en witte druif. HET IDEE: Genoemd naar de wijnbouwer Cecile. Zaligheid wordt hier in verband gebracht met de uitleg hier verder én het genieten van de wijn. Verder verwijst Ciel ook naar “onder de hemel” of “paradijs”. Als basisbeeld is gekozen voor een veertje. Deze fungeert als het ware om de lichtvoetigheid van de wijn te benadrukken. Het is een samengevoegd beeld met de pijl, die pas op het tweede moment zichtbaar wordt. De pijl komt voort uit de veer. Daar het om een doeltreffende wijn gaat. Men kan de beeldtaal die het oog leidt, ‘lezen’ als in de pijl wordt in de ‘spreekwoordelijke roos geschoten. Dus in de gecentreerde letters van de locatie ‘Sevenum’. Dit zegt ook veel over de wijnmaker Cecile en de samenwerking tussen Cecile en vader Ger. Beide uiterst gefocust om een bijzonder product ten tonele te brengen. De aanleiding van de veerpijl komt voort uit het verhaal van Sint Sebastianus, welke aan z’n einde kwam door pijlen afkomstig van Romeinse soldaten. Hierdoor is hij zalig verklaard doordat hij vasthield aan zijn eigenwaarde in het christendom en het afzetten als officier in het Romeinse leger tegen de toenmalige keizer, een christenvervolger. Deze Heilige is patroonheilige van Sevenum. en beschermheilige van o.a. tuiniers. De beeltenis is afgebeeld op de binnenzijde van het etiket. typografie De lettervormen zijn licht liturgisch neiging naar de heraldiek. Meest te herkennen in de ampersand, de duidelijke leesbare E en T , is zowaar een zwaardje..! Hiervoor is gekozen om de bijzondere familière samenwerking tussen Cecile en vader Ger te onderstrepen. kleur De tonen spelen zich af tussen het rood van de veer / zwart / goud. Rood voor de signaalfunctie, zwart voor de typo in contrast, goud voor het product zelf / de locatie en natuur, als ook de exclusieve waarde en fungeert tussen rood en zwart een soevereine verbinding.
next

Spring